Aktywując stronę dla swojego przedszkola, otrzymujesz od razu aktywną stronę internetową, a także dostęp do panelu zarządzania.

Treść na stronie

Treść publikowaną na stronie można podzielić na dwa rodzaje wpisów: wpisy cykliczne oraz stałe.

1. Wpisy cykliczne: Komunikaty, Relacje i Konkursy

Ten rodzaj wpisów najlepiej wykorzystać do informowania o tym, co się wydarzy w placówce, a także do podsumowania tego, co już się odbyło – np. wgrania galerii zdjęć z zajęć, czy opisania wycieczki, na której ostatnio były dzieci.

Publikując komunikat czy relację, określ tytuł wpisu oraz uzupełnij jego treść. Dodatkowo możesz wgrać pliki, które system sam dzieli na dwie grupy: pliki do galerii i pliki do pobrania. Galeria tworzy się automatycznie w momencie wgrywania zdjęć, podobnie jak lista plików, jeśli wgrasz plik tekstowy programu Word, plik .pdf czy prezentację PowerPoint.

Galerie i prace przedszkolaków

W dziale „Relacje” z powodzeniem możesz publikować archiwum prac przedszkolaków czy galerie zdjęć. Dodając wpis, nadaj mu tytuł i wgraj wszystkie pliki graficzne, które chcesz zaprezentować na swojej stronie – z nich automatycznie utworzy się galeria fotografii. W polu treści wystarczy że napiszesz 1-2 zdania nt. tego, skąd są zdjęcia i co przedstawiają.

[Przykład relacji z galerią zdjęć]

Prezentując prace dzieci, warto wgrywać je do osobnych Relacji, wg dni czy bloków tematycznych, podczas których powstały. Wgrywane Relacje są pokazywane chronologicznie – dzięki temu na górze wyświetlają się te, które wgrałeś ostatnio, natomiast na dole listy (lub na poprzednich zakładkach) znajdują się wpisy wcześniejsze (które z czasem stają się po prostu archiwalne).

2. Wpisy stałe: Podstrony

Na stronie każdej placówki znajduje się podstrona „Kontakt” – w niej znajdują się informacje, które wyświetlane są także w Katalogu Przedszkoli. Dodatkowo, gdy tylko zaktualizujesz dane kontaktowe na stronie przedszkola, zmiana automatycznie pojawi się w katalogu.

O kolejnych podstronach decydujesz samodzielnie – ile ma ich być w danej chwili na stronie oraz jak mają się nazywać. Na podstronach możesz publikować tekst oraz obrazki – instrukcję na ten temat znajdziesz we wpisie „Zdjęcia i obrazki na stronie przedszkola”.

[Zarządzanie podstronami w panelu zarządzania]

Na podstronach najlepiej zamieszczać ogólne informacje o placówce, które będą łatwe do odnalezienia przez rodziców (i nie przejdą na kolejne podstrony wpisów archiwalnych w Komunikatach czy Relacjach), np. informacje o kadrze, statut przedszkola czy rozkład dnia.

[Przykład podstrony z rozkładem dnia]

Podstrona - Rozkład dnia


Wygląd graficzny strony

Grafikę dla strony wybierasz podczas jej aktywacji, jednak w każdej chwili możesz ją zmienić na inną, spośród projektów dostępnych w panelu zarządzania stroną.

[Zmiana szablonu  graficznego w panelu zarządzania]

Wybór grafiki w panelu zarządzania

 

Wspólne prowadzenie strony przedszkola

Po aktywacji strony możesz zaprosić do grona moderatorów osoby, które wspólnie z Tobą będą publikować na niej treść. Zaproszenie odbywa się w panelu zarządzania – wystarczy podać adres e-mail osoby, którą chcesz dodać do moderatorów.

Komplet podstawowych informacji zw. z prowadzeniem strony przedszkola znajduje się w dziale Pomoc